måndag 5 april 2010

Nytt tillskott i familjen

Låt oss presentera ett nytillskott i familjen....Alliz (döpt till Ayla) efter Näckrosens Yazmin och Yasco vom Uckerstrom (halvsyster till våran Frode).

Äldsta dottern Petra med familj, har äntligen blivit med hund, det har varit en lång väntan, men när det väl känns rätt så blir det så bra. En riktigt trevlig långhårsfröken som är sex månader.

Hon kom med på Påsk afton, träffade femton familjemedlemmar (tvåbenta) och tre nya hundar och betedde sig som om hon aldrig hade gjort annat.


Efter mycket lek och stoj, gick hon och la sig i våran biabädd och sov "som en liten gris" cool tjej..


På promenaden idag lekte hon glatt med Frode men testade Xantie, för att se hur långt hon kunde gå. När Xantie äntligen, menade allvar med sitt bestämmande, så sa hon "fine jag ger mig", även om det kom vissa små efterslängar.


Petra tränade inkallning ensam och med störning och Alliz sa bara, "yes jag kommer". Jag är imponerad över Alliz som klarar sig så bra, men framförallt över Petra, som arbetar så bra med den lilla, det här kommer att bli riktigt bra och jag ser fram emot fortsättningen på all träning som dom kommer att ha tillsammans.



Ha det bäst
Kjell o Kicki

2 kommentarer:

  1. OHHHH Långhår.I like.'
    Fyy vilken söt.Vill haa
    Önskar varmt lycka till
    Kram Yvonne

    SvaraRadera
  2. Vilken liten sööt tjej o vad roligt att det fungerar så bra !
    En liten Yaskodotterpudding :)
    Hälsningar från Susanne

    SvaraRadera