onsdag 14 juli 2010

Farligt med hundpromenader

Vad bra allting går!!!

Alla planer, med massor av träning nu när man äntligen är ledig. Fokus inriktat på Frodes och framförallt Quincys träning. Vad händer då, skadad knäskål, kryckor, sjukskrivning, och var stilla,stilla......

Andra dagen på semestern så flyr vi från värmen till skuggan i skogen, vilket innebar promenad efter joggingspåret (bra miljöträning).
Det finns ett ordspråk som säger "en del straffar gud med det samma" och det var verkligen vad som hände mig.
Vi var nog lite kinkiga av värmen alla tre (jag, Quincy och Frode), Frode ville absolut gå sin egen väg, Quincy sprang hela tiden runt fötterna... till slut tog mitt tålamod slut och jag skulle ge Frode en riktig uppsträckning (som inte var befogad eftersom jag bara hade tjatat hela tiden och inte varit konsekvent) och tala om ATT NU RÄCKER DET. vad händer, jag fastnar och snubblar över ett koppel, rasar framlänges, hinner se Quincy som jag håller på att lägga mig över, på något sätt hinner jag korrigera mig själv i luften, så i stället för att hamna på Quincy, så ramlar jag direkt på knäskålarna utan att ta emot mig.

Akuten idag då det inte går att röra knäet. Tack och lov inga frakturer.. knäskålen sitter bara inte fast som den ska.. Kan ta hela sommaren??????

Quinsan slokar med hela sig, "vilken jäkla klantig matte jag har".. hur roligt blir det här da,

Ja ja, det är bara att tänka om, visst finns det massor att träna, även om jag inte är lika rörlig och känner jag träningskompisarna rätt så kommer det att ösa ideer över oss, så var bara lugn Quincy, du och Frode ska nog få att göra ändå....

"Sk*t och f*n hälsningar "från
Kicki

2 kommentarer:

  1. Vilken osis,fy för den lede.
    Krya på ditt knä så fort det går och
    ha en trevlig sommar trots trasigt knä.
    Kramen Yvonne

    SvaraRadera
  2. Hej Hopp vad händer!!

    Ja vilken tur att du inte bröt nacken också på kuppen....
    Kan du ta med en bekväm stol till SSM då, så det blir lättare för oss att hålla dig i stillhet =)!
    Kram Rose

    SvaraRadera