onsdag 23 mars 2011

Vår älskade Frode har flyttat

Efter flera veckor på prov hos Jan och Yvonne, har Frode hittat hem. Hos oss ville han inte vara ensam hemma och inte i hundgården vilket han visade med att tugga sönder det mesta som kom i hans väg. Han har kommit till ro och trivs som fisken i vatten, tacka för det här får han full uppmärksamhet hela dagarna.
Ibland känns det som om vi inte ska ha med djur att göra. Det här är nog det svåraste jag gjort, att ge bort en liten kille som har fötts på våran trappa och inte kunna ta hand om honom, det känns skit. Jag är alldeles för känslig och tror att ingen kan älska mina hundar så mycket som jag kan. Kanske ska man som någon sa till mig "Skaffa klippböcker med hundar i", ja kanske det, men ack vilket torftigt liv.

Jag har lärt mig nu att andra faktiskt kan ta hand om mina hundar bättre än jag i vissa fall.
Tack Janne och Yvonne för att ni älskar honom så mycket och låter honom vara den han helst vill vara.

Ha det bäst
Kicki o Kjell

3 kommentarer:

  1. Ytterligare en solskenshistoria,varma tankar och lyckoönskningar till Frode med sin nya familj.Förstår att beslutet var svårt att ta av dig som är en ultimat djurvän men du ser hur bra det till slut blev.
    Big hugh

    SvaraRadera
  2. Strongt av er att sätta Frodes bästa i första rummet fast det smärtar er! Låter som han har hittat ett kanonhem!

    Kram, Sanna

    SvaraRadera
  3. Ibland verkar det som allt har en mening hur jobbigt det än kan vara och det viktigaste är nog detta fall Frode, att han trivs som fisken. Skönt att det löste sig så bra harebra hälsar vi på Berget.

    SvaraRadera