lördag 11 januari 2014

Ny träning med Quincy.

Quincy

Idag har det varit en givande träning med Quincy- Fått mycket hjälp av Evelina att tänka rätt.
Quincy har varit e hård hund, som inte ville samarbeta, vilket har tagit mycket kraft och energi för att komma framåt. Vi har kämpat hårt och hon hade säkert inte funnits kvar i vår familj om jag inte hade haft Jonte som min /vår mentor. Saknar honom oerhört.

Nu när Quincy efter nästa fyra år har börjat gilla det här med samarbeta så har jag svårt att samarbeta i stället. Så van med att alltid få ha tummen i ögat och att inte få ge mig. Älskade hund....Nu är det dags att jag sätter mig på skolbänken så att jag lär mig att tänka om. Ser att det i dag finns sådan potential i henne och att hon ber om att få samarbeta på rätt sätt så nu ska det bara bli träning på kul och lek tills vi hittar varandra igen.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar