onsdag 20 april 2011

Onsdagens glädjeämnen

Ja, vad har hänt idag..

Startade dagen med två lätta spår. Första spåret startade som gårdagens, men efter tre påvisningar så började hon spåra. Andra spåret startade bra...men hon fortsatte med hög nos och som om hon inte visste vad hon höll på med.

Måste erkänna att jag inte riktigt förstår vad som händer, mer än att det är levande varelser vi arbetar med och inga robotar. Allt spårabete har fungerat bra före hennes andra löp, vad som händer nu fattar jag inte. Kan det vara så att det för en tik kan hända sånt här, (har arbetat mest med hanar)? Är det någon hormonrubbning? Har aldrig haft en tik som på något sätt har påverkats av ett löp..Om någon vet och har erfarenhet, så hör gärna av er....Tur att vi har filmer som visar att hon alltid har varit en klippa och att hon verkligen både har älskat och kunnat spårarbeta, idag ser hon mer ut som om jag försöker ta livet av henne.
På kvällen åkte vi till Flens BK (vilken häftig klubb, trots att det är en liten ort i förhållande till Stockholm så var det fullt med folk och det verkade som om alla verkligen hjälpte varandra.). Lydnaden gick sådär, hon är nosig, snosig och vill som vanligt inte att jag bestämmer över henne. Det är ju en sida som jag känner igen, men jag tycker trots allt att hon gör framsteg. Kvällen avslutades med en platsliggning med skott som gick helt suveränt, hon reagerade p¨skotten genom att höja huvudet men låg ändå lugnt och sansat. trots att det var första gången.

Ja vad blir det av det här????????????? En helt fantastisk tjej som kommer att gå vidare med stormsteg om bara jag kan hålla min oro i styr och avvakta tills löpcykeln med förlöp, löp och ett avslut ska förlöpa på normalt och visa sig att det är just så här som just hon kommer att vara vid löpen framöver....Annars blir det ett veterinärbesök med blodprover och tester som kan visa vad som händer med just henne..Vi älskar henne och hon är våran bästa...

Ha det bäst
Kicki o Quincy

3 kommentarer:

  1. Har ni installerat öppen spis i husvagnen? Kram och kör hårt med Quincy:-)

    SvaraRadera
  2. Ha ha småler åt Sissis komentar,'
    Har läst ikapp i din blogg.
    Herregud var du är träningsflitig.hoppas att ni gör framsteg likt underverk.
    Kram o ha en trevlig påsk
    Yvonne

    SvaraRadera
  3. Nehej du Sissi, ingen öppen spis installerad. Kjell skickade en bild till min "jobbmail" som inte mottogs för att den var för stor. Lade upp den direkt på bloggen så att den inte skulle försvinna, men så timid som hon ser ut på bilden är hon väl inte direkt.

    Glad påsk tills vi ses på husvagnsplatsen

    SvaraRadera