fredag 20 november 2009

Frode är hel och Xantippe är frisk igen

Idag kan jag andas igen, våran Frode är hel o Xantippe frisk igen...

I morse åkte jag till Morten och Nina, för att göra förröntgen på Frode, ta stygn och leta fler juvertumörer på Xantippe.
Resan dit är nog en av de tyngsta resor jag gjort på länge. Efter avfarten från Södertälje kom tårarna, skit också.. Vid Nykvarn fick jag åka av och ta lite luft annars hade jag spytt i bilen. Det här är inte klokt, vilket j*la liv. Att fästa sig så vid sina djur. Någon har sagt att man bara har dom till låns det första året, kanske kloka ord, men jag kan inte anamma det känslomässigt. För oss är det levande varelser som har rätt till ett friskt och sunt liv under hela sitt verksamma liv som förhoppningsvis ska vara minst tio år.

"Lyckan stod oss bi" den här gången.. På Xantippe fanns inga mer juvertumörer och allt har läkt jättebra. På min fråga om hormontabletter till henne (hon är värre än en hanhund) skrattade de bara, ja ja, jag vet att jag har en ranghög dam som markerar på alla höga tuvor genom att först lyfta på benet och backa upp, så hon kan kissa så högt som möjligt. Hon lär väl fortsätta med det resten av livet. Skit samma, vi älskar henne mest i alla fall.


Frode, vår älskling hade jättefina armbågar, fortfarande lite slappa leder bak. Men han är ju snart sex månader och alla tillväxtsoner är inte riktigt klara ännu. Det kan tänkas att det blir ett C bak, men vad gör väl det, han ska aldrig gå i avel och det viktigaste för oss är att han får leva och vi kan utvecklas tillsammans.

Så alla träningskompisar,, Håll i hatten, för nu kommer Frode snart att regera på träningsplanen. Ja ja, med eran hjälp förståss..

Lyckliga underbara kramar till alla.
Ha det bäst
Kjell o Kicki

2 kommentarer:

  1. Stort Grattis och äntligen säger vi på Berget, vi syns imorgon.

    SvaraRadera
  2. Då är vi två! Samson's pappas valpar har börjat dropp in resultat på skk och det är inte så man skrattar ijhäl sig, förhoppningsvis så är det en tillfällighet och kanske en mindre rolig kombination. MEN som det är nu så kommer Samson stanna oavsett vad det blir på dessa höfter. Så därför väntar jag oxå med att röntga, egentligen är det idiotiskt att röngta vid ett års ålder... men men det är ju tradition så... Men jag är inte van vid traditioner så det är bara att köra efter eget huvud:-)
    Vi kommer ha så förbannat jävla roligt tillsammans du, jag Frode och Samson och resten av gänget! Nu kör vi så det ryyyyyker! LP1 på 10 månaders dagen vill jag se! ;-)

    Vi syns imorrn!

    Tusen kramar och lyckosparkar!

    SvaraRadera