tisdag 3 november 2009

Träningsstart med Frode

Nu har arbetet startat med Frode igen, i söndags blev det spår, lydnad och skydd.
Spåret gick hur bra som helst, han kommer ihåg eller rättare sagt. Han har fortfarande rätta känslan vid spårarbetet. Till och med den svåra vinkeln gick galant.
På lydnadsplanen är han också riktigt duktig, kan gå lös och lyssnar riktigt bra på vad jag säger. Än så länge är det mest att lyssna och lite kontaktövningar som gäller .

Skyddsleken tillsammans med Jonas var jag också riktigt nöjd med, mycket tack vare duktiga Jonas. Det finns absolut något att arbeta vidare med.

Lite eftertanke har det blivit efter måndagens träning. Det är svårt att ställa om efter Dustin och Figge, men det ska ju inte Frode behöva lida för. Känns som om jag ställer för stora krav för tidigt och inte har hela hjärtat med mig, som Rose sa. Skönt med ärliga träningskamrater. För Frodes skull, måste jag verkligen planera det jag gör noggrant och försöka se honom som de individ han är, så kommer nog hjärtat med så småningom. Kanske måste det få ta lite tid att läka alla sår o ärr som vi fått den sista siden.

Frode är en helt fantastisk liten kille som har många förutsättningar att gå vidare om jag bara tänker mig för.

Ha det bäst
Kicki

3 kommentarer:

  1. Man kan ju inte annat än att bli kär i Frode när man ser han och förutsättnngarna finns ju där har vi sett.So go for it Kicki
    Och glöm ej..hur svårt kan det vara
    (när det väl läkt ut,
    var sak har sin tid)
    Kram Yvonne

    SvaraRadera