måndag 1 november 2010

Träningshelg vid husvagnen

Lite bilder från helgens träning.
Lördagen startade med spår till alla tre. Äntligen har vi fått tillbaka vår spårsäkra Quincy igen. Har aldrig tidigare varit med om en tik som har varit så påverkad av sitt löp. Kan kanske bero på att hon var extra ung också. Startade sitt första löp på åttamånadersdagen......


Xantippe fick självklart ha sin älskade boll. Det räcker för hennes del, ja, såklart några spår också då blir hon extra nöjd.



Lite lek med Jonte och trasan startade träningspasset för Quincys del. Vi har ju inte startat med det arbetet ännu, har sagt att vi ska ha till lydnade först.
Men då får vi allt vänta!!! just nu disskuterar vi som mest, vem av oss det är som bestämmer.

Ack så söt!! Men skenet bedrar!!!!! Hon sitter bara och funderar ut hur hon ska ta nästa steg och komma undan allt som har med bestämmande att göra (om inte hon själv får avgöra det).



Efter mycket arbete (ca en timme), så lyckades vi med konststycket att ta ett steg fram utan tjafs och Quincy sätter sig flera gånger utan att sitta på mig, stå på mig, stämpla med tassen, gå därifrån eller att krama mina ben bakifrån när jag lugnt korrigerar henne till utgångspunkten.

Ja, som sagt det kommer att ta tid, men hon är ändå en helt fantastisk lite hund som ger och tar och ger och tar, hela dagarna och man kan inte annat än att älska henne i massor.


Titta här da, Tt passade på att leka plocke pinn. Nej han arbetade vittring såklart.


Jaha, om ni nu tror att jag är trött så är det inte alls så, jag är skitsur... Matte vann den här omgången och jag fick rätta in mig i ledet. Men vi får väl se hur det går nästa gång.
Tills dess
Ha det bäst

1 kommentar:

  1. Mohaha,skönheten och odjuret,nu har du fått den schäfer/vallhunden du sökt,nåt att bita i men du ska se att det blir en kanonhund.
    Både snygg och listig som en räv.
    Kram på er
    Yvonne me flock

    SvaraRadera