tisdag 16 november 2010

A-kullen 11 år

Grattis grattis till våran första kull, som fyller 11 år idag. Måste erkänna att jag hade glömt, det var ju inte länge sedan som jag skrev om deras 10 årsdag. Ett helt år sedan, hinner inte riktigt med. Tack och lov så skrev Alvas matte och påminde.


Alva när hon var 10 år
Vad jag vet så finns det tre tikar kvar, Ayla gick bort på sensommaren också hon i en aktningsvärd ålder.

Bifogar Vanjas brev som vi fick idag.
Hej på er
Idag fyller Alva 11 år. Vi tjuvstartade igår med tårta som sedvanligt var beställd på ICA Maxi.
Tårtan var dekorerad med ALVA 11 ÅR och det fanns ett hundben av marsipan på den också och den var väldigt god. Födelsedagsbarnet själv fick ingen tårta . Gästerna kom med presenter det var tuggben samt en aktivitetskub som jag fyllde med hennes mat, då blev det aktivitet på "tanten" full rulle över golven. Den blev jättepoppis.

Hon är pigg för sin höga ålder det är full fart ute. Tyvärr har hon tappat hörseln precis som sin
mamma Ellie.Det gör ju att det blir begränsningar med att få springa lös då hon inte hör när jag
ropar på henne. Hon är klok nog att kompensera det med att hålla stenkoll på vart jag är när vi
går på ställen där hon får vara lös. Alva är en kanonfin hund och jag är glad så länge hon finns
och att hon får vara pigg. Självklart så märks det ju också att det är en gammal hund men hon
hänger med bra. Till de kullsyskon som finns kvar säger vi GRATTIS .

PS. Hon tycker fortfarande att det är jättekul att spåra.Det är hon duktig på.
Kjell o jag stämmer in i Vanjas och Alvas grattis.

Mamma Mischaland's Ellie, blev nästan 12 år, så det var fina gener att föra vidare.
Ha det bäst
Kjell o Kicki

2 kommentarer:

  1. Tackar för ert fina inlägg på Charraz blogg!

    SvaraRadera
  2. Hej
    tack för att vi läsare fick ta del av det underbara brevet om fina Alva,Vacker som an dag och ser ut som en "riktig" schäfer.
    Önskar henne grattis i efterskott.
    Ny blogg kommer så småningom.
    Kram på er från Yvonne me flock

    SvaraRadera